Ostatnie komentarze
-
Karol
w artykule: Jak przyspieszyć dysk HDD? -
Krzysiek
w artykule: Jak przyspieszyć dysk HDD? -
Jurek
w artykule: Nawet Google woli refabrykowane serwery! -
Ola
w artykule: 5 Must Have aplikacji dla właścicieli zwierząt...
Szukaj w blogu
Kategorie bloga
Sztuczna Inteligencja znowu odwala kawał dobrej roboty!
Biznes = AI
Sztuczna inteligencja (AI) obecnie wykorzystuje wiele interesujących rozwiązań biznesowych. Jedną z coraz częściej pojawiających się przyczyn, dla których przedsiębiorstwa stosują sztuczną inteligencję, jest możliwość wykrywania i zapobiegania oszustwom. Niedawno przeprowadzono badanie we współpracy z Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) i firmą analityczną SAS badające potrzebę rynku na tego typu zastosowania AI.
Badanie to, zatytułowane "Anti-Fraud Technology Benchmarking Report", było pierwszym tego rodzaju. Wzięło w nim udział ponad 1000 członków ACFE z różnych branż i z całego świata. Celem było sprawdzenie, w jaki sposób pracodawcy użytkowników wykorzystują AI, by ograniczyć liczbę oszustw.
Rosnące zaufanie wobec Sztucznej Inteligencji?
Jednym z najciekawszych wniosków z badania było to, że obecnie 13% firm wykorzystuje AI w tym celu, natomiast kolejne 25% planuje zacząć to robić w przeciągu dwóch lat. Ta różnica oznacza prawie 200% wzrost. Jeśli prognozy z badania się sprawdzą - wskazują one na jednoznaczny wniosek oznaczający coraz większe zainteresowanie i zaufanie wobec Sztucznej Inteligencji i wykorzystywania jej możliwości nawet w tak delikatnej i drobiazgowej sferze jak minimalizowanie oszustw w biznesie.
AI coraz bardziej inteligentna?
Dzięki stosowaniu zaawansowanego działania algorytmów możliwe jest uświadamianie firmom problemów, które być może w "analogowym" świecie zostałyby pominięte. Na przykład AI może dowiedzieć się, czy współpraca z firmą jest sprzeczna z cechami tradycyjnych transakcji. Wymaga to zbadania wielu parametrów w ciągu kilku sekund - czego człowiek sam zrobić nie może. Niektóre rodzaje Sztucznej Inteligencji wykrywają rozmaite rodzaje oszustw bez uprzedniej styczności z nimi. Ta zaleta sprawia, że systemy firm są bardziej aktualne i są w stanie poradzić sobie z najnowszymi zagrożeniami.
Analizowane badanie w dużej mierze odnosiło się do tego, czy firmy będą chciały w niedługim czasie wykorzystać sztuczną inteligencję do minimalizacji oszustw. Ostatecznie, większy odsetek respondentów ocenił, że uczyni to w ciągu kilku lat, w porównaniu z respondentami korzystającymi z tej technologii obecnie.
Rozbij Bank
Niektóre firmy już teraz wykorzystują sztuczną inteligencję do wykrywania oszustw. Opcja ta jest szczególnie popularna w sektorze bankowym. W jednym z przykładów - Danske Bank korzysta z platformy AI, która punktuje transakcje kartą kredytową, transakcje online i mobilne w czasie krótszym niż 300 milisekund. Wynik odnosi się do prawdopodobieństwa oszustwa w przypadku danej sprzedaży. Ta imponująca szybkość uwydatnia, dlaczego tak bardzo firmy są uzależnione od IT.
Na przykład Mastercard wykorzystuje detektory AI do dwóch celów. Pierwszym z nich jest ograniczenie liczby fałszywych transakcji, a drugim jest zmniejszenie liczby przypadków, w których klienci doświadczają odmowy transakcji, jeśli nie dzieje się nic złego. Technologia Mastercard może zmniejszyć odsetek nieprawidłowo odrzuconych transakcji o 50%.
Technologia Jutra. Od dzisiaj.
Niezliczona liczba codziennych interakcji między klientami a przedsiębiorstwami oznacza, że zaawansowane wykrywanie nadużyć finansowych ma aktualnie kluczowe znaczenie. Sztuczna inteligencja już dowiodła swojej wartości i myślę, że w miarę postępu technologicznego prawdopodobnie będzie robić to dalej.