Ostatnie komentarze
-
Karol
w artykule: Jak przyspieszyć dysk HDD? -
Krzysiek
w artykule: Jak przyspieszyć dysk HDD? -
Jurek
w artykule: Nawet Google woli refabrykowane serwery! -
Ola
w artykule: 5 Must Have aplikacji dla właścicieli zwierząt...
Szukaj w blogu
Kategorie bloga
Blik – płatności za pomocą bannera reklamowego?
Zakupy w sieci, powoli wchodzą już w nawyk każdego konsumenta. Wraz z szerszym rozwojem e-commerce, dość często zapominamy o konieczności wyjazdu do odległej galerii handlowej, bądź szukania specjalistycznego sklepu w naszej okolicy. Po prostu korzystamy z uprzejmości Internetu i dokonujemy za jego pośrednictwem zakupów. Dzięki przelewom internetowym, proces ten stał się znacznie szybszy od zwykłych zakupów. Do tego, niedawno pojawił się BLIK, za którego pomocą płatności dokonujemy poprzez autoryzację, polegającą na wpisaniu do okienka kilku cyfr – a już za moment nawet te metodę będziemy uważać za niepotrzebną stratę czasu.
Polski Standard Płatności - operator Blika, właśnie zaprezentował nowy model robienia zakupów przez Internet. Polega on na zastąpieniu okienka, w które do tej pory wpisywaliśmy adres e-mail oraz kod BLIK, na rzecz banneru reklamowego. Oznacza to, że będziemy mogli dokonywać zakupów bez konieczności wchodzenia na stronę danego sklepu. Pojawia się tu pytanie, czy te nowe rozwiązanie przekona do siebie użytkowników? Na ten moment, wydaje się, że pomysł przypadł do gustu – stwierdzić to można po tym, że serwer testowy strony, zapchał się w ciągu kilku godzin :)
Ten pomysł Blika, jest na pewno świetny. Zaoszczędzi on nam również sporo czasu. Wszystko będzie oparte na bannerach reklamowych, ich targetowaniu, ‘śledzeniu’ użytkowników. To z pewnością uprości też życie sprzedawcom, którzy spędzają sobie sen z powiek podczas obmyślania kolejnych planów na sprowadzenie klienta do swojej strony, na której zostanie sfinalizowany zakup – a następnie kliknęli dopiero w magiczny przycisk ‘kupuję i płacę’.
Jednak, jak można się domyślać, przez taki zwykły banner reklamowy nie sprzeda się wszystkiego. Profilowanie reklamy, ograniczy dostępność oferty do tego, co w danym momencie wyświetli się nam na ekranie. Tak więc, tutaj problem rozmieszczania poszczególnych elementów na stronie internetowej, nadal będzie istniał. Wciąż będzie to ważne w odniesieniu do konwersji. Jednak oczywiście zostanie to delikatnie odciążone za sprawą odpowiedniego zaprojektowania tylko jednego banneru. Czyli pomysł może się sprawdzić i mieć przed sobą świetlaną przyszłość :)
Źródła:
www.google.com
www.blik.com
www.ecommerce-group.pl
1 Komentarz
Asia 2020-01-23 Odpowiedz